torsdag 21 januari 2010

Förkylning i knäna

Kan en förkylning sätta sig i knäna?!
Nog för att jag jobbar för SL och har ett serviceyrke. Men tycker verkligen resenärerna att jag ska kunna allt?!
Resenär kliver på i Barkarby, kollar konstigt på mig och kollegan. Sätter sig så att han garanterat kan få ögonkontakt med mig, jag gör ett desperat försök att värja mig från ögonkontakten. Några sekunder sent, besvarar med ett leende och sen är det kört!!
Resenären vill ställa en fråga, det verkligen lyser i hans ögon att han vill ha uppmärksamhet. Suckandes och frustandes frågar han mig om vad jag tycker han ska göra, då hans förkylning verkar ha gått ner i knäna!! Tror du det hjälper med att dricka te!?
Vill juh inte förstöra hans illusion av att te är bra så svarar att det nog är bra, är på väg att säga åt honom att ta lite honung också för att det mjukar upp lederna men lägger tand för tunga och ska just vända mig om, när han åter igen suckar till.
Han frågar denna gången om jag förstår vad som menas med att när han är kissnödig i drömmen och måste gå på toa så bankar han i väggen och försöker gå den vägen!!
Vad ska jag svara, är inte psykolog, drömmtydare eller något annat, är en simpel SL vakt!!

2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Simpel SL vakt!! Jag vet inte de ja... Kan bara konstatera att ni behövs och ju snyggare ni är, ju bättre. Var det.......för mycket eller. Nä så är det! Ögonfröjd i uniform för båda könen ska det va.

moster sa...

Meeen ! Jag har ju lämnat över alla de där egenskaperna till dig :) Jag är säker på att det var du som tog över !?!?! och en annan sak simpel !! Haaar duuu aldrig varit! Love you humlan !