tisdag 18 augusti 2009

Skjuter sig själva i foten....

Jaha, då händer det igen, våra supportrar hamnar i blåsvädret. Inte för att de slagits utan för en banderoll me texten "Det finns bara en Jackie Arklöv" Visserligen så har vi juh yttrande frihet i Sverige något som vi ska vara stolta över och värna om. Men någonstans måste man juh börja tänka, trots att jag förstår våra supportrars frustration över den svenska polismakten. Vill inte tro att våra supportrar menar att en "död polis är en bra polis". Det jag tror att dom försöker uttrycka är deras ilska över hur de själva anser sig bli behandlade av polisen. Men lik förbannat så skjuter dom sig själva i foten nu, tyvärr så kommer Svff kräva att Hammarby har en hårdare koll på vad som kommer upp på läktaren. Förstår dock inte hur Svff tänkt sig när de har tänkt att bötfälla klubben för något som är skrivet på en banderoll, ska Svff även denna gången kliva över lagen och agera någon typ av övermakt?!

Sen vill jag ge en ganska stor armbåge i njuren på Rami som i matchen mot Helsingborg inte kunde vara med och spela för att hans respektive skulle förlösas med planerat kejsarsnitt... Va är det för skillnad på dig och Allbåge?! Jävla divalater du håller på med, du har ett jobb att sköta, det är vi som betalar din lön så jag har ingen förståelse alls över ditt agerande den dagen!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag tror att Rami inte heller har någon förståelse alls för din kritik gentemot honom...

Carro sa...

Har man 2 ungar sen tidigare så kan man fan spela boll efter ett planerat kejsarsnitt... Speciellt när man lallat omkring i tv osv under tiden man gick på rehab....
Å me tanke på hur läget är i Bajen just nu så kanske han ska tänka lite, har juh bara kostat oss pengar.....

Anonym sa...

Jag tolkar dig såsom att har man inga barn sen tidigare så är det okej att delta i förlossningen, men att det sedan sker en viss devalvering i värdet av att bli pappa och ju fler barn man skaffar ju oviktigare blir de.

Att kvinnan efter ett kejsarsnitt inte får lyfta tungt och är väldigt infektionskänslig, är något som en man inte behöver fästa någon vikt vid, speciellt inte om han råkar spela boll i ett lag som ligger risigt till.

Det är en intressant livsfilosofi du har...

Carro sa...

Vilken diskution detta blev... Det är hur jag ser på att en allsvensk spelare kan bli pappa på morgonen och sen spela med sitt lag på kvällen. MEN att Rami inte kan göra det är för mig en gåta.

Jag vet att det inte är det ultimata med ett kejsarsnitt och att den nyblivna mamman inte får lyfta osv... Men det handlade om max 5h och hon ska väl endå amma, tror inte att skjutsköterskorna struntar i att hjälpa henne me att lyfta barnet till henne osv...

Vore intressant om du vågade stå vid din åsikt me ett namn oxå annars anser jag att denna diskutionen är rätt värdelös...

Har inte bara med detta att göra utan, att han är en av våra dyraste värvningar och att han har divalater som ingen annan... Tycker man ska göra sig förtjänt av lönen dessutom....