söndag 18 oktober 2009

Veckan som gått....

Härom dagen befinner jag mig på tvärbanan när en ung kvinna med 3 barn inklusive mormor/farmor kliver på. Yngsta dottern i familjen på ca 3-4 år är så förbannad så klockorna stannar, hon protesterar hejvilt med att skrika. Mamma ignorerar, farmor/mormor ser mes generad ut. När jag sedan ska kliva av tvärbanan kastar sig denna skitförbannade unge framför fötterna på mig och bara gallskriker, varpå mormor/farmor säger åt henne att hon inte kan ligga så för att TANT!!!!(läs mig) inte kan kliva av tåget. Pffffff..... vadå jag tant?! Säger med ett leende på läpparna att tant vet jag inte om jag kan kalla mig, nog för att jag fyller 30 MEN VADÅ?!?!?! Den äldre kvinnan ger sig dock inte utan förtsätter kalla mig för TANT!! tills jag klivit av tvärbanan och dörrarna gått igen. Ser tvärbanan lämna, fortfarande med en skitförbannad liten tös skrikandes på golvet. Kanske dags att ansöka om rullator och älderboende på en gång då.....

Har juh även gjort det jag redan slutat med för två år sedan, nämligen att jobba dörr.... Å frågan jag ställer mig där är följande. När en kille kollar på mig och säger - Du e fan den SNYGGASTE ordningsvakten jag sett!!!
Ehm... ska jag säga tack till det?! Eller ska jag ifrågasätta om han förut tvekat inför sin egna sexualitet. Menar 98% av ALLA ordningsvakter i Sthlm är juh killar, så jag hoppas verkligen att jag ser lite bättre ut än dom!!

2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Tant å tant! Det är inte lätt att leva hörö du om man ska tituleras "panching" så där på öppen gata. Du är ju en pudding!

/T

Carro sa...

Hahahaha, tack T du e så snäll :)
Å dina bilder du lägger upp är sååå vackra.....