fredag 10 oktober 2008

Det är skillnad på folk och fä.....

Det är inte många gånger man tycker om lapplisor, men denna lappolle e bara för rolig!
Polisen kom till platsen för att ett bankkontor blivit rånat i Landskrona. Bilen passade dom på att felparkera i sin iver till att gripa rånaren. Medans polisen är ute å letar, passar en lappolle från det inhyrda bolaget kommunen anlitat på att lappa polisbilen!!!


Dessvärre så slipper polisen att betala denna bot då lappollen rev boten när han fick höra att det va rånjakt!
Frågan som man ställer sig då är, skulle denna bot blivit riven om det va en vanlig Svensson som tagit upp jakten på en rånare!?

Det är märkligt det där.

Råkade ut för en sådan sak själv, ja inte att jag jagade rånare....

Men va hemma en snabbis på lunchen nu i somras, hade målad företagbil. Parkerade med två hjul på trottoaren för att inte vara i vägen! Borta från bilen va jag väl i ca 1 minut och hade då hunnit få böter av polisen.... Dom hade sett bilen 11.18.22, lappat den 11.18.40 jag kom ut 11.19.03 och då var dom spårlöst försvunna.
Veckan efter står en polisbil parkerad på exakt samma sätt en bit ner på gatan och det va inte någon uttryckning..... Min bot fick jag snällt betala!
Vart är rättvisan i världen!?


3 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Livet är bra orättvist.

Anonym sa...

ja asså man blir ju bara förbannad... va fan inte så att polisen står över lagen *morr*

Anonym sa...

Men det vet vi ju att lagens långa (t)arm inte är till för oss. Det är vår jävla tarm som är till för dom då vi ständigt blir rövknullade.