tisdag 28 oktober 2008

Regnet det bara öser ner!

Funderar på vad det är för fel på folk som jobbar med serviceyrken egentligen, alla kan ha en dålig dag men jag tänker då inte ta skiten bara därför.
Igår fick jag värsta utskällningen av busschauffören för att jag inte beställt mig biljett när jag gick hemifrån!!! Av ren princip så beställer jag min sms biljett först när jag ser bussen, menar varför ska jag få kortare åktid på mig om SL inte håller tiden?!?
Sa att han kunde åka och att jag under tiden skulle stå kvar och vänta på att biljetten skulle trilla in, menar det är juh inte mitt fel om SL:s sms central tar tid på sig att skicka min biljett. Då säger dåren åt mig att det är tur att han ligger lite före tabellen annars skulle jag fått gå av bussen och ta nästa!!!! Men hallå herr busschaufför du har ett serviceyrke!!! Beteè dig därefter också!

Sen blev jag bokstavligen släpad runt på stan av två gravida kvinnor. Det var jag som sprang runt för att hitta sittplatserna i butikerna, inte dom. Hade så sjukt jävla ont i fötterna, ska aldrig mera ha klackar på mig!!

Dagen har varit knasig, konstig och förjävlig!
Skulle ut på långpromenad med hunden hann fan inte mer än gå 100 meter så började det spöregna..... På apoteket hade dom slut på receptet jag skulle hämta ut så det får jag ta i morgon efter 16.00..... Tänkte avsluta promenaden med att handla på ICA bara lite småsaker, men när jag väl var klar hade jag handlat fler saker som jag behövde. Efter att ha betalat för mina varor och medans jag höll på packa kassarna så skulle jag stoppa ner två salsa burkar. Tänker för mig själv att inte ställa påsen för nära kanten så att inget ska trilla ut, hinner inte mer än tänka det så ligger båda mina salsa burkar i en salig röra av glas och innehåll runt hela kassa samt även på mina vita tenniskor!!! Fans jävla förbannade skit, killen bakom kassan var dock vänlig och tog hand om mitt missöde medans jag fick hämta nya burkar gratis!!
Väl på väg ut ur butiken kom jag på att jag inte skulle orka bära kassarna hem då jag även hade ett yrväder till hund att hålla koll på..... hmm.... så jag gjorde ngt väldigt busigt!! Ja om man bor i Hallunda eller ngn annan trevlig förort så skulle inte mitt lilla spratt vara så busigt. Jag tog helt sonika med mig min lilla kundkorg med hjul ut ur butiken och hela vägen hem!! Så galet gjort!

1 kommentar:

Glas och Klorid sa...

Vilka gigantiska äventyr du är ute på......Rullator nästa!

Thomas