söndag 22 februari 2009

Hey mitt vinterland.....

Vitt vitt vitt så långt ögat kan nå......
Det är juh fint och bra för alla sportlovs firande ungdomar och barn. Fortfarande står jag dock fast vid att om snö helvetet inte kunde komma till jul så har det inget här att göra nu heller!!!
Det skapar bara kaos efter vägarna, för i Sthlm har man inga snöröjare anställda, för i Sthlm snöar det aldrig *ironisk*

Sitter på Bajenkansliet och lyssnar till en biljettskrivare i mitt vänstra öra och skidor i P4 i mitt högra öra samtidigt som jag stirrar ut genom fönstret och bara ser snö, snö och återigen snö....

Nu låter det som om en traktor hittat hit för att skotta.....

1 kommentar:

Glas och Klorid sa...

Snön och kyla ställer till problem för utomhusträningen (Reymers) för killarna vilket visade sig i innomhus turneringen vi deltog i helgen.....Alla andra tränar mycket inne kunde vi konstatera. Vi tränar ju ute året om. Men när säsongen börjar på allvar så tar vi över. Yta är killarnas grej. Mer snöröjning på planerna på söder med andra ord.