söndag 15 februari 2009

Vinterstudion en vän om morgonen.....

Vinterstudion har blivit en ont måste på helgerna tom nu när jag varit sjuk så har jag ställt klockan enbart för att inte missa OM svenskarna skulle göra något mirakulöst.....
Denna söndagen den 15 feb har inte varit något undantag, halv nio i morse dukades frukosten upp i vardagsrummet, hunden fick morgon rastning och jag bäddade in mig i täcket och väntade med spänning på att slalom och skidskytte och något långlopp från något land långt borta skulle börja sändas....

Glädjeskutt gjordes, även om små sådana i soffan när Helena Johansson efter ett fantastiskt lopp kammade hem guldet vid jaktstarten i skidskytte..... Glädjeruset fortsatte då Bronelius hade chansen på guld i herrarnas avlutande slalom i VM....
Sen blev det dax för herrarnas jaktstart i skidskytte. Att de svenska deltagarn inte skulle ha en chans visste man juh redan från början, men då hejjar man på grannarna i väster istället.
Ole Einar Björndalen vilken snubbe alltså heeeeelt överlägsen och vann gjorde han oxå.....
Trodde vi alla som sett loppet iaf!!!
Men ack och nej, han samt tvåan och ett X antal åkare hade tagit fel väg och Ryssland hade lämnat in en protest.
Nu till det som gav mig dagens goda skratt. Vid en intervju med en ur den ryska lagledningen sägs detta. "- Regler är till för att följas. Detta gäller ALLA"
Tillåt mig småle och fnissa lite tjejigt. Men mer komedi än så här kan det inte bli. Jomen seriöst hur kan man ens lägga tv-tid på att en pajas från ryssland ska få uttala sig. Halva deras landslag e juh dopade med gud vet vad.... Men hey, regler gäller juh ALLA!!!!

Björndalen blev ialla fall fråntagen guldet och tilldelad brons istället då tävlingsledningen bestämt sig för att ge de åkare som tagit fel väg 1 minuts tillägg i straff.... En för mig okänd ryss fick guldet och norrmannen Sebastian Os fick silvret...... Trodde jag!!!
Men nu efter alla turer och motprotester som lämnats in så har tävlingsledningen tilldömt Björndalen guldet ialla fall.... Hmm... vi får väl se hur länge detta håller!

Efter denna röran så väntade jag med spänning på att få se Bronelius kamma hem ett guld eller nja ett silver då okey jag ger mig, ett brons. Men han hade juh chansen på guldet efter ett sjukt bra första åk och med bara 4 hundradelar bakom ettan.... Men som vanligt så slutar det med en uråkning och detta måste juh bara varit svenskarnas sämsta alpina VM i närtid!

Att sen 36 åkare av 75 startande tog sig ner i första åket kanske ger en liten bild av hur "svår" backen måste ha varit. Av dessa 36 åkare var det 30 som fick starta i andra åket. Hur många som kom sig ner utav dessa har jag ingen siffra på men mer än halva startfältet slutförde inte tävlingen.....

Inga kommentarer: