onsdag 11 februari 2009

Meducin....

Den svenska sjukvården när den är som bäst ser ut som följer.....
Åk in på SöS akuten sitt en hel natt med massor av feber för att sen bli skickad till närakuten i HANINGE?!? Bara för att dom blå som styr vårt land bestämt att lägga ner närakuten på söder och i Farsta....
Som om detta inte vore nog så när du kommer till Haninge, blir du skickad till närakuten på Gullmarstorg ca 6 minuter från min bostad... SöS måste glömt bort denna nyöppnade akutmottagning....
Sjukskriven och med hostmeducin som innehåller morfin, vågar man verkligen dricka detta?! Hmm.... Är nu inne på min 3:e dag med feber på 39.6 grader och sängkläderna börjar ta slut för man svettas som en kvinna i klimakteriet. Å nej, jag är INTE där än så spara era dryga kommentarer :)

Men i alla fall, när man blivit bollad på detta sättet mellan diverse olika sjukhus och bara vill åka hem med bussen för att sooooooova och bli frisk. Då mina vänner hoppar en dum liten chilenare på mig på bussen och vill sälja in Jesus i mitt liv!!!
Vad är det för fel på folk?! När jag förklarar att jag inte är intresserad blir denna dvärg chilenare skogstokig och börjar skrika på mig. Men snälla människa jag är inte intresserad av att bli påtvingad Jesus mellan mina hallisar och febertoppar, låt mig för helvete vara!!!

1 kommentar:

Glas och Klorid sa...

Krya på dig!Bajen fans är ju klara för 3:an. T