söndag 26 april 2009

Äntligen ledig.....

Så.... ÄNTLIGEN har jag klivit av efter 5 dagar på jobbet.... 5 dagar av strålande solsken, 5 dagar av tristess, 5 dagar av ljudbokslyssnade, 5 dagar av missa-allt-skoj-me-polarna-samt-även-bajenmatchen!!!
Men nu är jag "ledig" i HELA, sa jag "leeeedig" i heeeeela 2 dagar, surt sa räven! Med ledig menas att jag inte jobbar som de kallar det på Bajen "mitt vuxen jobb" utan enbart på kansliet....
Idag va väl den mest spännande dagen på jobbet, om jag nu egentligen kan kalla det för spännande vet jag väl inte.... Men kan lova att det finns massa skrymslen och vrån på Slussen samt att det är jävligt mörkt och förbannat obehagligt att klättra på stegar som inte sitter fast i någon vägg eller liknande!!
Nu ikväll tänkte jag "piffa" upp mig själv med lite färg. Ja färgen va tänkt till håret, men inser med facit i hand att jag förutom håret även färgat, väggar andra kroppsdelar, golvet och även badkaret!! *suck* Om det i alla fall varit ngn lätt färg att ta bort, men NEEEEEEEj självklart är det svart och knallrött och alla ni som färgar hår vet juh hur fina märken dessa färger tycker om att lämna efter sig!

Vidare så har jag ÄNTLIGEN införskaffat den där tv:n till mitt sovrum och kors i taket va gott man sover i sin egna säng när man nu gjort slut med soffan. Vaknade mycket utvilad och ryggen va rak som en fura...... Sov som på när hela natten utan att vakna eller ja förutom de där 9 sms:en som trilla in och troligen en full stridsparskamrat från lumpen som bestämde att höra av sig mitt i natten..... Har jag lärt mig av det då.... Jo telen ska vara på ljudlöst när man ska sova


2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Jag gillar bilden!

Carro sa...

Tack!!
Har Försökt lära mig lite.... Har några fler på lager, men värmen att just du gillar den!