måndag 3 november 2008

Polis polis potatisgris......

Sverige måste juh ha en av världens bästa poliskårar. Jag menar varje polis löser juh 3 brott/år!!
Kalla fakta igår var helt fantastiskt komiskt när de intervjuade två aspiranter om sina antagningar...... En kille vid namn Erik hade fått söka 4 ggr innan han kom in och menade på att till 99,9% av gångerna behöver man bara snacka med "buset" så löser sig allt.... Ja för det är den nya metoden på PHS att man kan tala sig in och ur alla situationer. Sen hade vi då den här tjejen som hade blivit så glad när hon blev antagen att hon börjat gråta. Men hallå tjejen lilla, i svenska poliskåren så använder de sig av något som heter positiv kvotering så att du tog dig in va redan bestämt när du ansökte, så spara på tårarna!!
Men tycker det är HELT fantastiskt med 3 lösta fall/år av varje polis......
Och det ska vi lägga ännu mera pengar på och fler poliser ska utbildas. Börjar förstå nu varför vi ska ha fler poliser då blir juh fler brott lösta, eller?!
Sen är det juh jätte bra att ta bort svenskatestet bla för det är så svårt och vi behöver juh inte ha kravet på svensk polis att kunna tala och skriva svenska utan problem. För en av orsakerna till att div anmälningar lagts ned berodde på att rapporterna som poliserna skrivit va totalt värdelösa!
I mina ögon är större delen av den svenska poliskåren ett skämt!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Amen!

Anonym sa...

vart ska man börja.. jag blir så matt av att läsa obildade och okunniga människors uttalanden... dvs ditt. Är du inte medveten om att en verbalt begåvad människa, en person med social kompetens kan lösa fler situationer utan våldsanvändning? Positiv kvotering? Vad är positiv kvotering som du så fint förlöjligar den tjej som faktist kommit in på skolan?? Om du ens visste varför det kvoteras i olika yrkesgrupper skulle du nog inte yttra dig på det tanklösa sätt du gör. Jag tror faktist bara du är bitter för att du själv inte klarar av att komma in på phs trots att dom kvoterar in extra mycket tjejer. Glasklar.. typisk.. avundsjuka!

Carro sa...

Citrin---> Alla människor har rätt att ha sina egna åsikter. Håller med dig fullt ut gällande verbal judo, är något som jag själv sätter som främst egenskap hos en bra polis, vakt, militär osv.
Men fakto kvarstår att flertalet av de som blir antagna till PHS genom kvotering är HELT fel människor för jobbet.
OM man inte klarar de antagningskraven som är satta, men blir antagen iaf BARA för att man är tjej, invandrare, homosexuell osv tycker du då inte att det är fel?? Anta att det står mellan dig och någon av de grupper som de kvoterar in. Du har klarat ALLA testerna med bravur, men blir endå inte antagen för att de platserna som är kvar ska fyllas upp med den kategori av människor som polisen saknar.... Skulle du köpa läget eller bli ganska sne???
Tycker att ALLA ska antas på lika grunder vare sig du är tjej, kille, invandrare eller homosexuell eller vad det nu är polisen eftersträvar!!
Du får gärna tro att jag är bitter eller lider av den svenska avundsjukan men sanningen är att jag har INTE sökt PHS en gång ens. Inte pga att jag inte vill bli polis eller liknande. Jag har INTE sökt pga att jag vill bli antagen för att jag faktiskt uppnår de mål som är satta och har de kvaliteterna som krävs. Jag vill INTE under några omständigheter bli antagen för att jag är tjej och polisen anser sig behöva tjejer.