tisdag 30 juni 2009

Utomlands.....

Allt kan hända efter en middag på Texas i slöstan......
And boy if it did!!
Nu är jag i utlandet, eller nåja passet är med, eller nja det ligger väl hemma i lådan fortfarande... Men jag är i utlandet.... Jajjamensan.... packade väskan(orna) tog hunden under armen, stegade ner till tvärbanan och påbörjade resan..... Nästan 1h senare landade jag på Södertälje station, där medelhavsvärmen slog emot mig när jag klämkäckt hoppade ut från tåget. Nåväl något slog emot mig, har inte kunnat sätta fingret på vad det va än..... Passerade passkontrollen eller iaf spärrlinjen och traskade ut i sommarnatten..... För mig som norrlänning är Södertälje utlandet, massa olika kulturer eller två åtminstonde, på ena sidan Syrianer och på andra sidan Zigenare och för en gångs skull är man en minoritet om det är bra eller dåligt har jag ännu inte bestämt mig för..... Inte för att jag har gjort några försök att integrera verkar mest som om dom är rädda för mig, eller det kanske inte är jag utan min väldigt svarta lurvtuss till hund som skrämmer dem?! Eller så kanske jag luktar konstigt..... hmmm.... Duschade juh innan jag åkte!

Å det här med semester det suger juh riktigt ordentligt!! Klarade inte ens en hel vecka innan jag började jobba lite smått..... Undra om jag måste ha någon typ av arbetsvisum här i S-tälje?? Ni behöver inte vara orliga, ska deportera mig själv tillbaka till Sthlm senast lördag för att se mitt hjärtas lag lira boll..... Sen bär det av till fjällen för lugn och ro.....
Men tills vi ses på Söderstadion så hoppas jag ni har riktig sommar, wherever u are!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får väl deportera dej till norrland, men kom ihåg MYGGEN känner inte igen dej fråga Nicke
Han vet hur det gick....

Anonym sa...

alla blattar är ju livrädda för hundar så en svart hårig en med synliga tänder lär väl vara lika med döden för dem. haha