torsdag 6 november 2008

Bilkörning

Har nu under flera dagars tid förundrats över vissa människors bilkörning! Undra om en del helt enkelt lyckas få sina körkort i ett kellogspaket eller genom att erbjuda sexuella tjänster till körskolelärare samt besiktningsmän vid uppkörningen hos vägverket!!

För det kan väl inte vara jag som kör som en jävla kratta?! Nästan så jag måste tvinga min vän J som råkar ha det livsfarliga jobbet som körskolelärare att åka med mig en sväng för att avgöra denna frågan! Är du på J????

Förutom alla dessa idioter på vägarna så har vi juh vägverket sen och dom måste juh bara vara en instans för sig själva!

Jo jag menar, vilka idioter får för sig att under början på rusningstrafiken kolla om de där skyltarna på vägen fungerar??? Kommer körandes från Råttlandet(läs Solna) för att åka över till sköna söder! Lite längre fram på vägen ser jag att någon skylt lyser och det är en blinkande pil om att man måste köra över i vänstra körfältet, smart som man är så glider man in i det vänstra körfältet på en gång. Ja jag tillhör dom som "planerar" min körning och blir förbannad på sådana som in i det längsta Försöker ta sig så långt fram i kön!!!
När jag väl kommer fram mot Eugenia tunneln och har passerat skylten med pilen om filbyte så upphör det plötslig att gälla, för ingenting är i vägen i det högra körfältet..... Allt detta väsen för ingenting och köerna är gigantiska enbart för INGENTING!!!

Problemet jag har när jag kör bil, är att det är en målad företagsbil och det kan ställa till det när man blir lite lätt irriterad!! Måste enligt företagets förhållningsregler vara ödmjuk och föregå med gott exempel. Hur lätt är det när en del har filosofin i trafiken att störst går först!?

Kom här om dagen körandes mot rondellen över väg 73 och skulle mot Blåsut, bakom mig har jag en lastbil, so far so good.... Helt plötsligt dyker brandbilar under uttryckning upp jag står först i det högra körfältet så jag och min granne glider ut i rondellen och "blockerar" vägen för de som befinner sig i rondellen, lastbilen bakom mig svänger över i det vänstra körfältet och brandbilarna glider tutandes och blinkandes förbi. Nu till mitt dilemma, har under HELA tiden blinkat höger eftersom att det är dit jag ska svänga för att komma till Blåsut. Döm då till min förvåning när lastbilen som stått bakom mig nu glidit tillbaka i det högra körfältet och ska fortsätta sin rutt rakt fram och vägrar stanna fastän jag ska svänga. Panikartat ser jag hans front komma närmare och närmare min passagerarsida och inser att han inte tänkt väja för mig!!!

Blir skogstokig och bromsar in för att inte bli krossad. Ur med växeln och i med handbromsen, kastar mig ut ur bilen och frågar vad hans problem är jestikulerande svärandes mitt i rondellen är jag beredd att göra upp mano y mano!! Ursäktandes vevar dåren ner rutan och förklarar att han inte sett mig!! E inte särskilt svårt att se våra företagsbilar gröna med självlysande gult tryck!!!
Jag inser att tjockisen i lastbilen är helt ärlig med att han inte sett mig och att jag frångått företagets förhållningsregler ang föregå med gott exempel, fortfarande lätt irriterar kryper jag tillbaka in i bilen, får svänga höger och kör vidare in mot solnedgången!

Snipp snapp slut så va bensinen slut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du vill att jag ska se hur du kör. Inte ofta någon vill det, många vill inte ens köra när jag åker med. Självklart kan vi ta en runda.

Anonym sa...

*haha* Jag hade nog behövt en runda med dig på stan :)

Puss på dig och hoppas du har en kanon härlig helg!