fredag 21 november 2008

En sån där kabel, tack!

Anser mig själv inte vara en av dom som föddes med tummen mitt i handen.
Brukar fixa att borra hål i väggen om än jag kanske får "ändra" mina planer någon enstaka gång om vart hyllor och tavlor ska sitta. Detta beror inte på tummen mitt i, utan självklart på borren som borrar snett!
Vidare kan jag både koppla ihop tv med dvd-spelaren och biohemma högtalarna med dvd-spelaren. Kan även göra automatisk kanalinställning och hantera boxen som gör att jag kan se alla programmen på tv.
MEN, när det kommer till att snacka om nätverkskablar, skartkablar,flatscreen, lcdskärmar, megapixlar,gigabite,megabite, ljudkort, nätverkskort och diverse andra hightec saker. Då mina vänner är jag fullständigt bortdribblad och helt totalt LOST!
Detta ÄR en djungel för mig!!
Massa konstiga namn på ting som egentligen inte borde vara så svåra.
För mig är en kabel en kabel, som man antingen stoppar i väggen eller i den mackapären den ska in i.......
Finns inte på världskartan att jag går in i en såndär teknikaffär utan att komma ut med.... Just det, den kabeln jag gick in för att köpa.
För allt som oftast VET personalen i butiken vad jag syftar på genom att beskriva det med mina egna ord!
Så varför krångla till det med konstiga namn??
Vad fan är egentligen en DONGEL???

1 kommentar:

David sa...

Jag tror en "dongel" är en sån där "grej" som gör att man kan surfa bästa kakrecepten på ica.se utan kabel....