onsdag 19 november 2008

Blondie,löner och jul...

Har suttit nu i massa dagar och finulat på vad man ska skriva om. Det finns så många saker som berör och så många tankar man behöver få spotta ur sig, men samtidigt vill man juh att det ska ha en viss substans....
Det här med blog är visst den nya trenden enligt alla som vet. Blondin Bella har väl tagit denna trend till nya nivåer, men när det gäller att uttala sig om annant än smink och kläder så tycker jag faktiskt att hon borde hålla tyst. Rätt person på rätt ställe....
På tala om det.... Vem är så jävla bra på sitt jobb att han/hon kan kräva 900.000kr i månaden?!?! Ja uppenbarligen så tycker nya posten chefen att det är en skärlig lön, för att göra vadå?? Bestämma vilket som blir 2009 års frimärke eller hur man ska göra det ännu svårare för svenska folket att betala räkningar över disk eller hämta ut paket....
När det gäller paket så är det juh snart jul igen.... Som liten älskade jag julen, skulle jag säkert göra nu också om det inte vore så att jag är en familje människa ut i fingertopparna. Jul för mig är inte paket, det är pynt, vita gator, nybakta bullar, skridskoåkning, skoter, sånger, Kalle Anka och familjen.... Men när familjen är för långt ifrån en själv så känns julen ganska avlägsen också.

Inga kommentarer: