måndag 22 december 2008

Fjärde advent... var igår....


Nu har jag tvingat mig själv att även tända det fjärde förbannade ljuset i adventstaken, inväntar förtfarande att en uns av julkänsla ska infinnna sig. Tvingade mig själv att i nästan 12h medans jag jobbade lyssna på samma julskiva om och om igen, utan resultat och skivan va bra den första timmen.

Passade även på att filosofera en hel del när jag trött i ögat gled runt på söderort i min målade företagsbil....
Den första tanken va svenska akademien.... Jo men visst serru så att.... Menar Horac Engdahl, den STÄNDIGA sekreteraren har juh avgått, hur kan han få göra det?!? Då är han juh inte STÄNDIG sekreterare. Dessutom tar han juh bort nöjet för oss andra att höra Gert Fylking ropa ÄNTLIGEN!!!!
Medans vi ändå är inne på akademien så är dom juh 18 livstidsvalda, smaka på den ni LIVSTIDS valda ledamöter. Utav dessa 18 stolar står 3 tomma och bara en utav dessa ledamöter har legitima själ för han dog tidigare i år. De två andra stol 7 och stol 15 känner inte för att vara med har de sagt.
Ytterligare en tanke slog mig om akademien, när de talas om den, så pratar dom inte om personer utan om stolar! Stol ett, två osv. Eller stol ett kanske va ett dåligt alternativ då det va han som dog tidigare i år.

Vidare så kan det juh inte undgått någon att höra om vad som händer i Rosengård. Däremot undrar jag varför AFA är där nere och slåss för muslimerna. Eller tar det bara tillfället i akt att få bråka lite med polisen?! Då tycker jag dom är fega som inte åker ner till Grekland och slåss med polisen där istället, det borde lixom vara mer deras ståndpunkt att fightas för. Eftersom att polisen sköt ihjäl en ung kille.... Kanske dom inte vågar för att dom är rädda för att åka på stryk... hmmm???

Nä nu ska jag fortsätta jaga den där berömda julkänslan, hoppas jag lyckas fånga den där jäveln snart. Nu är det dan före dan före dopparedan..... Vad är det som ska doppas och vart?!?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul på Dig :)

Anonym sa...

Du vill inte veta VAD som doppas VAR..... Puss gumman ser fram emot ett lika bra år till med dig...