lördag 13 december 2008

Här får du en dagens buss från Sthlm Jenny...

Nu börjar jag faktiskt ruttna på SL, är det inte tidtabellen de inte kan hålla så är det dumma bussförare eller inställda avgångar. Men gårdagen tar fan priset i kategorin, dumma bussförare!
Efter alla förmaningar man fått av bussförare om att beställa biljett när man går hemifrån, stå väl synligt i buskuren och vara ute i god tid så gjorde jag allt detta....
Va på plats 5 min innan bussen skulle gå, stod ute i regnet å balanserade på trottoarkanten ut mot den hårt traffikerade vägen.
Ser bussen dyka upp vid kröken ca 3 min innan utsatt tid, kollar mobilen och där ligger min sms-biljett tittar upp igen för att se hur långt bussen kommit. Döm om min förvåning när bussen lagt sig i vänstra filen och försöker köra ikapp med en mindre lastbil och dundrar förbi min hållplats 1 minut innan utsatt tid!!!
Bussföraren missar även nästa hållplats hinner jag se innan mitt raserianfall rasar över mig!! Arg som en gnu pillar jag upp telefonen, slår numret till SL:s kundtjänst, efter ytterligare 511 knapptryckningar får jag ÄNTLIGEN prata med en människa och överlämna mitt klagomål!!

Hur ska jag göra för att få åka buss?!?! Ta på mig en reflexväst, ställa koner i vänstra körfältet stå å hoppa upp och ner flaxandes med armarna???
Må vildvittrorna ta dig bussförare i vagn 3100 linje 168

2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Man kan ju få hjärtstillestånd för mindre.....Vilket bussförarpucko!

Anonym sa...

Hahaha! Tack!! Jag känner mig inte lika ensam om detta problem längre...

Nu känner jag istället instinktivt att jag vill starta ett parti!! Du får absolut vara med såklart!Likväl som alla andra ignorerade, smutskastade, dåligt bemötta, förbi körda eller på körda bussresenärer!!