söndag 14 december 2008

Tredje advent....

Bara en vecka kvar till jul..... Som vanligt lyser min julkänsla med sin frånvaro. Försöker spana ut genom fönstret för att hitta en liten gnutta snö som kan tända mitt hopp om en vit jul. Känslan har jag letet efter överallt, inom mig, under sängen, i badkaret, bakom brödkorgen i skafferiet det närmsta jag kommit att hitta den var när jag avfrostade frysen!
Har plikttroget nu varje söndag i 3 veckor tänt ett ljus och dessutom tvingat mig själv att genomlida luciatåget på kanal 1 bara för att få den här underbara känslan man hade som barn att infinna sig..... Men det enda jag kan frammana är en liten irritation i det högra ögat. Irritation byggt på att ju närmare jul vi kommer destomer beteer sig folk som idioter!

Vill i alla fall tacka alla underbara människor i min närvaro som sett till att just denna veckan den tredje i december har blivit en minnesvärd sådan, fylld med minnen och mycket skratt. Vill även passa på att efterlysa mitt minneskort till kameran som någon begåvad själ till arbetskollega bestämt sig för att lägga beslag på mitt under pågående julfest!

Inga kommentarer: