lördag 6 december 2008

Glaskross

Gårdagskvällen gick kanske inte i mitt tecken. Lyckades me bedriften att tappa ett vattenglas i golvet hemma i köket, hann även med att stampa in glassplitter i foten. Hoppandes på ett ben har toaletten aldrig känts så långt borta som då, tog minst...... 2minuter att ta sig dit!! Efter mig lämnade jag ett fint spår av blod trodde minsann jag skulle förblöda och undrade samtidigt vem som slaktat en gris i min hall.... ?!? Satt i skräddarställning på badrumsgolvet nynnades på " Du får inte stoppa köttbullar i näsan Marcus" men kom på att det var helt fel kroppsdel, va juh inte näsan jag gjort mig illa i! Med pincetten i ett stadigt grepp försökte jag amputera bort sakerna som gjorde aj aj i foten, för att sen tortera mig själv ännu mera genom att hälla Alco gel i köttstyckena jag slitit bort.... Bytte låt till "Ont de gör ont det gör ont" Lindade in hela foten me bandage i en fin rödfärg, julen till ära. För att senare i soffan kunna tycka väldigt synd om mig själv och tro mig det gjorde jag nästan värre än den där reklamen ni vet me killen som sitter över ett kar ångande vatten och har en handduk på huvudet och säger "Ni kvinnor ska prata om att föda barn" Glas i foten är betydligt mycket värre än både barnafödande och killar med förkylning!

Inga kommentarer: