torsdag 11 december 2008

Lillebror på besök....

Ett glatt telefonsamtal på eftermiddagen och det stod klart att lillebror sökt sig ner till stora staden dock för utbildning men ville vara med storasyster på kvällen.
Vilken överraskning det blev, låg juh inlindad som en mumie i täcket och hade inte alls tänkt försöka hitta krafter för att roa eller underhålla någon annan än mig själv.
Lillebror knackade på ca 1½h timma efter telesamtalet då hade han fått vänta sig blå på en tvärbana i Alvik. Jävla SL att inte kunna hålla tidtabellerna eller se till att det finns tillräckligt många tåg!
Men glada i hågen traskade storasyster och lillebror ut i natten och benen bar oss till Texas i Slöstan....

Lillebror passade på att tala om för syster om hur han såg på att komma in till centralen. Kommentaren e rätt skön.

"-Fan syrran, blir alltid lika rädd när jag kommer in på centralen, det är som att kliva rakt ut på en motorväg. Alla bara springer omkring och det har inte jag tänkt göra(lillebror, fortfarande stolt norrlänning) så jag lunkar på i min egna takt, när jag slänger ett öga över axeln så har det bildats en kö bakom mig och dom ser I N T E glada ut när de stirrar tillbaka på mig"

Han återvänder till ribsen och öldrickandet, samtidigt som han börjar snacka om någon älg som blivit påkörd hemmavid och han blev utkallad för eftersök. Ja älgen hade sprungit iväg in i skogen efter någon pitegrabb klippt den med bakpartiet på bilen sin.

Sjukt trevlig kväll blev det med många skratt och några öl.

Vaknade dock i morse å funderade på varför jag hade så jävla ont i höger armen, hade ingen obligatorisk brottningsmatch med lillebror igår.... Den glömde vi....

Tänk tänk tänk tänk.... å så trillar poletten ner eller hissen åkte hela vägen upp och alla får betade lugnt i hagen. Bråkade med min säng igår när jag kom hem. Kombinationen alkohol, balanssinne och en väldigt studsig madrass samt en lampa som ska släckas är inte det mest kompatibla.....

Kontentan blev iaf att lika snabbt som jag hoppat upp i sängen studsade jag ner på golvet och rasade rakt in i garderoben.

By the.... lyckades släcka lampan.

Storasyster&Lillebror

Inga kommentarer: