fredag 15 maj 2009

2 puckar tror jag det va?!

Ibland så kan man juh inte annat än förundras över andra människors dumhet.....
Hur tänkte det bemanningföretaget egentligen när de kom fram till att ge sina anställda på sjukvårdsupplysningen 1000 spänn extra om de kortade ner samtal samt och även journalskrivningarna?!
Och hur tänkte dom på SOS när de erbjöd sina sjuksyrror att få exta betalt om de inte skickade fram ambulans!?
Nu undrar jag, vågar man bli sjuk nu för tiden?! Kan man ringa eller får man ett hej och sen en lur i örat. Ringer man SOS kanske dom bara säger, - SOS 112 vad är det som inträffat? Jaha ambulans säger du, nä några sådana har vi inte, ta en ipren mot den där hjärtinfarkten och drick mycket så ska du nog se att du snart blir bra......
Samtidigt som de rullar dollartecken i deras ögon.......
Ordet välfärdsamhälle kanske borde strykas ur den svenska ordlistan till nästa år??
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen undrar jag även vad som händer med mitt älskade Bajen?!
Tycker även att styrelsen ska ta sitt ansvar och inte sparka på Tony som redan ligger. Han har inte fått de verktyg han behöver och ska därför heller ej hängas! Däremot tycker jag att laget måste börja visa mer, för nu spelar dom som ett gäng A-flickor!!
Vidare tycker jag inte heller att det är särskilt moget eller hjältedådigt att utala anonyma hot mot Bajens organisation..... Våga visa var ni står och vad ni tycker, men gör det med en namnunderskrift!
Har förståelse för att tålamodet kan tryta när ens liv och tillvaro präglas av Bajen, men har ingen förståelse för anonyma påhopp.
Glöm sen inte att det är VI alla som röstat fram styrelsen och att vi lever i en demokrati!

Avslutar med att hälsa the all mighty välkommen ut, eller släpp fångarna loss det är vår!!
Höjer mitt glas vin från balkongen och tar emot denna fredag med öppna armar!
SKÅL sytrar och bröder!!
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ps. På måndag ska jag infiltrera återkommer med utförlig rapport!

Inga kommentarer: