onsdag 13 maj 2009

Dolda kameran?!

H J Ä L P mig, är jag med i dolda kameran eller vad!?
Befinner mig under dagen på OK/Q8 Globen, då är ni alla med på vart jag är va?!
Kör in och parkerar bilen, framför mig stannar en mindre kombibil i ngt märke som jag nu inte kommer ihåg. Intressant blir det när föraren stiger ur. Han är av zigenskt ursprung och under armen bär han en chiwawa(eller hur det stavas) måste förklara att det var en lustig syn. Lätt småfnissandes för mig själv, kliver jag ur bilen och låser den. Framme vid kassan står herren me sin lilla accesoar under armen till vänster om mig. Framför mig i kön har jag en kille i 25-30-års åldern av mycket utländsk ursprung(solat mycket) som helt sonika börjar prata med killen som har accesoaren i handen. Den välsolade killen har lyckats få soppatorsk mitt ute på vägen någonstans, har inget leg för att få tanka först och betala sen, han är lite lätt irriterad på kassörskan, men fortsätter prata med sin nyfunna vän. Väl utanför butiken sen går den välsolade och tankar, han med accesoaren tillbaka till sin bil för att invänta och skjutsa den välsolade killen till sin bil. Nyfunnen vänskap kanske!?
Samtidigt sätter jag mig i bilen, startar upp och ska börja rulla därifrån. MEN får tvärbromsa då det kommer en taxi i full fart, sen hör jag bara en smäll och börjar kolla om taxiföraren som även han tvärbromsat, snackandes i en mobil möjligen kört ner en soptunna. Om det nu bara varit en soptunna så hade väl allt varit som de skulle, men döm om min förvåning när jag ser att han GLÖMT ta bort tankmuntycket ur bilen och att slangen nu ligger på asfalten och läcker ut soppa på asfalten. Brevid bilen står nu taxiföraren med tankmunstycket i handen och kliar sig i huvudet. Eftersom att han med accesoaren och den välsolade inte kört iväg får jag snällt stå kvar och fundera på vad som just hänt..... Ringer kollegan D för att skvallra och skratta lite, under tiden jag väntar på att alla ovannämda ska ge sig iväg. DÅ kommer nästa grej.... En kille kommer cyklandes från globenhållet, svänger in på macken. NEJ men jag menar B O K S T A V L I G E N cyklar in i butiken!?!?!
Börjar kolla mig omkring för att se om någon står och filmar någonstans i buskarna, samtidigt som jag förklarar för kollegan vad som just hänt.... Hittar varken fotograf eller dyligt någonstans, utan han där uppe måste tyckt att jag förtjänade underhållning på HÖG nivå idag!!

2 kommentarer:

moster sa...

jag förstår att du undrar var han med kameran befann sig:)låter som en mycke dålig film, ha ha
En annan sak bara i förbifarten så där. Några förskräckligt illvilliga fjärilar har tagit plats i min mage och ansiktet är knallrött,blodet rusar i min ådror,men jag är beväpnad med ett par bärs så det löser sig för mig ska dom inte klå denna gång.puss moster

Anonym sa...

HAHA.. stackars dej vilken soppa
förstår att du funderade var kameramannen var synd du inte hade kameran med dej
hade kunnat bli kul
Mamma