torsdag 21 maj 2009

IQ Fiskmås!!

Höjden av inteligenbefrielse har jag stött på idag!
Råkade självklart hamna på samma tåg som flertalet anhängare till Solnalaget allmänna.....
Redan här kände jag mig illa till mods och funderade på att ringa anticimex(ursäkta stavningen) för att bli av med dessa skadedjur!!
När dörrarna stängts igen och vi står som packade sillar, tränger sig i mina ögon tre snorungar fram mot mig.... En kille som själv ansåg sig vara "leader of the pack" brölar fram....
- Öh, e du DFG eller?!
Kollar mig förvirrat omkring och undrar om han pratar med mig(förvirring total) och självfallet ett NEJ kommer ur min mun!
-Öh, du e visst DFG:are!!!
Frågar ungfan vad hans problem är och frågar samtidigt om han inte är läskunnig och har något fel i huvudet!! (dum fråga iof) Förklarar att för det första är jag tjej och för det andra har jag en svart hoodtröja med tre tryckta bokstäver i gult(OFG) som tillhör ett internskämt på jobbet!!

Den korkade lilla allmänna supportern fortsätter bröla ur sig saker och undrar om jag jiddrar!?
Talar om för honom att knipa igen eller att jag skulle vispa av honom på nästa station!! Vilket resulterade i att hans polare började tilltala honom vid namn och att han skulle lägga ner......
Nu är jag rätt sne i ögat på denna snorunge från allmänna och även rätt less i största allmänhet på världen eftersom jag redan jobbat 12h idag....
Det hela får ett rätt lugnt slut då vi anländer till Stockholm C och de tre mindre begåvade supportrarna kliver av.......

Så snälla äckliga gnagare stanna i Solna där ni hör hemma och ta gärna en kurs i alfabetet!
FORZA BAJEN!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du ungar...
menta det lugnt där ute så ingen ligger i bakhåll... man behöver inte svara alla man kan ignorera
tramms.
Mamma