tisdag 6 januari 2009

2009 är här för att stanna

Okey gott folk, nu har det verkligen sjunkit in att det är år 2009 och att året är här för å stanna!!
Så vad ska man lova sig själv i år då som man ialla fall inte kommer kunna hålla?!
Har redan påbörjat " Inte bada i vassen i år" träningen.... Går redan käpprätt åt det berömda H-vetet.... Men man är inte mer än människa och man lever bara en gång så F**K IT!! Om jag nu råkar skrämma ett barn eller två kanske tre genom att visa mig själv på badstranden i sommar så får det vara så. Får väl skicka något sådant där krya på er kort till de där stackars små liven när de blivit inskrivna på barnpsyk....
Det värst vore kanske om någon såndär djurrättsaktivist befinner sig på stranden samtidigt som jag och ringer till Greenpeace och säger att det ligger en strandad val i vattenbrynet och behöver räddas......
Har inte ens tänkt fundera på att sluta snusa, tänk vilken BI**H man skulle bli då.... Nej nej det tänker jag bevara världen och mina vänner från.
Kan heller inte lova att jag ska jobba mindre, för gör jag det och inte kan hålla det är det så många som blir arga och gnäller på mig. Räcker med dom som gör det redan nu. Ja jag vet att det är i all välmening, men det är rätt kul och jobba. Det där lät inte riktigt friskt att skriva, men hey vem har sagt att jag är helt korekt och riktig i korken?! Är juh trots allt från norrland....
Satt tidigare idag och funderade på om jag skulle ta den enkla vägen ut inför 2009 och betala en liten summa om 19 kr enbart för att få läsa Aftonbladets Wendela och om hur livet för mig kommer bli eftersom att deras fyra(4)!!!! experter kan besvara allt från dejting,shopping, karriär OCH familj visst är dom duktiga!?..... Men nej nej, så enkelt faller jag inte för frestelsen utan kastar mig utan skyddsnät och cykelhjälm med huvudet före in i detta året!
Menar någon som kanske läser här är duktig på att sia om framtiden och kan berätta mitt 2009 för mig, UTAN att jag behöver pröjsa 19 spänn......

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig! Alltid trevligt att läsa din blogg, har blivit en trogen läsare ;) kika gärna in på min när du har lust! Hoppas du haft ett bra år hittills
Kramar Sara