söndag 18 januari 2009

Hybris och folkvätt....

....Börjar nu faktiskt förstå en del vänner som anser att dörrvakter tror de äger världen. Lämnar det så, annars blir det en C-uppsats och den orkar ingen läsa iaf.
Blev iväg släpad bort från min trygghet igår, bilen tog oss hela vägen till Stureplan och mitt gamla ställe som bytt namn och fått sig en touch av "lite finare lite bättre" mentaliteten.
Förstår inte att det ska vara så svårt att betee sig fastän man druckit alkohol, kan man inte dricka så gör inte det då. Speciellt inte om de innebär att man blir helt IQ befriad.....
Jag hade faktiskt en rätt trevlig kväll med vännen J även om kvarteren inte föll mig i smaken och att dryga, falska människor inte behöver göra sig besväret att ens tilltala mig.
Å till den chokladfärgade killen vid toaletten igår, väx upp skaffa dig ett liv eller åk hem i en bananlåda och klättra upp i en palm!
Eftersom att tunnelbanan inte behagade att komma så fick jag mig en ordentlig promenad hem till Söder, var visserligen kall som en isbit när jag trillade in genom ytterdörren och näsan röd som en stoppljus.... Underbart med lite pommes, lök och dressing innan man skulle sova....

En bild säger mer än 1000 ord om vad jag tycker om Stureplan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det vill jag lova, huka er gubbar....

Kerstin sa...

Jag håller helt å hållet med!

Carro sa...

Skönt att få medhåll... jävla skit stadsdel... Tacka vet jag söder!!