fredag 2 januari 2009

2008/2009

Nu när vi befinner oss två dagar in på det nya året, har jag lyckats samla tillräckligt med kraft för att berätta om Nyårsafton.
Denna årets sista dag spenderade jag som ordningsvakt i tuben, Slussen närmare bestämt!
För en gångs skull hade jag skyddsvästen på och både batong och handfängsel på mig när jag jobbade. Kändes dock en aningen överdrivet att kliva upp på torget vid Slussen och se att stället kryllade av både pappa blå och inhyrda vakter för Sthlm stad!


Kvällen avlöpte väl relativt lugnt med fyrverkerier både i tåg, på plattformar och självklart även utomhus. Själv var jag mest glad att jag fick se några fyrverkerier alls.
Sen hade vi då de som ville slåss med sig själva, med andra och med vakter eller dom som ville vara dryga mot andra eller mot vakter, polis eller det som kom i deras väg. Har även fått lära mig att Slussen visst är en "utomhus" perrong och därav får man faktiskt röka på plattformen, eller hur det nu va??? Undrar om plattformen även har utskänkningstillstånd då det krökades väldigt friskt där nere?!?

Men självklart så såg man mellan fingrarna på dessa påhitt och inte ens när de försökte provocera genom att i princip stå på mig stoppa ciggen i munnen och be mig tända så kunde de inte få ngt annat en ett gigantiskt stort colgate leende ifrån mig. Jag var fast besluten att varken gripa eller avlägsna någon eller ens höja rösten och tro det eller ej, colgate leendet höll till 05.40 då jag och kollegan landade på T-centralen. Vuxna människor som kissar i hissar är inte mina favoriter efter 11h på Slussen, colgate leendet byttes ut mot ett morrande och väsande nästan även så att jag tuggade fradga! Ut med huvudet först hamnade dom iaf och i kroppen infann sig återigen lugnet.

Att Stockholmståg sen bestämde sig för att ställa in, inte ett, utan TVÅ tåg nyårsdagen när jag skulle hem från jobbet gjorde mig en aningens svart i ögat! Men tro mig, resegarantin kommer utnyttjas.....

Återstår väl bara att säga GOTT NYTT jävla ÅR på er!!!
By the.... kommer dröja VÄLDIGT länge innan jag äter pizza igen... Har inte sett så många människor spy på ett och samma stället tidigare. Hur kul är det att supa tills man spyr?!?!

2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Ooau! Vilken pudding.....hon till vänster alltså. Så var det inte när jag var ute och röjde på den gamla tiden. Gott nytt år på dig själv.

Anonym sa...

Du är ju så ball... jag ser framför mig hur du hoppar och biter som värsta terriern och jag kan lova att du skrämmer säkerligen både den ena än den andra! Glöm bara inte att lägga till med en bred norrländsk dialekt, det gör en del gråtmilda istället för aggressiva!!

God fortsättning på dig!