onsdag 21 januari 2009

Säsongskorten ger mig mardrömmar!

Eftersom man inte är betrodd att skriva på Bajens blogg, kanske med all rätt så får jag skriva av mig här istället.
Det säljs säsongskort för fulla muggar och läktarna fylls på mer och mer.
Men med försäljning så kommer även frågor.
Frågor som jag får lov att besvara med ett leende på läpparna, samtidigt som jag mer än gärna skulle vilja vrida nacken av en del personer som ringer eller mailar.(Gör fula grimager och andra obsena tecken)
Får brottas med allt från den ensamma Bajaren som kommer på frågor allt eftersom, bara för att få ha sällskap en liten stund till.
Samtidigt som jag hör den elaka tonen som förklarar att fler personer försöker komma fram i mitt öra.
Sen har vi dom som egentligen inte vet varför dom ringer, men dom gör det i alla fall bara för att. Dessa får man draaaaaaaaa informationen ur.
För att inte tala om alla dessa som vill byta platser både på söderstadion men även på Råsunda. Alla dessa vill sitta lite längre upp och gärna mer mot mitten!!! Dessa vägrar för övrigt inse att det inte går att flytta högre upp och liiiiiiiite mer mot mitten.
Vad ska jag göra, stapla er på hög!?
Sen så ska jag ge ALL CRED till er som faktiskt är glada, trevliga och positiva även om jag inte alla gånger kan hjälpa er även om jag skulle vilja!

Genomgående för alla samtal är dock följande mening!
-"Jo hej, det är så här att jag har haft säsongskort i SÅÅÅÅÅÅÅ(antal) år"
Sen ställer de sin fråga. Är ledsen att säga och meddela er detta, men bara för att ni har haft säsongskort i allt från 3-20 år gör inte att jag kan trolla med knäna och bygga fler platser på läktarna!

Info till de Bajare som eventuellt läser här ;) Det finns bara diverse ströplatser kvar på Norra respektive Södra sitt. ALLTSÅ för att förtydliga, inga platser där ni kan sitta breve varandra.
Så ring nu inte i dagarna och fråga om ni grabbgänget om 8 pers kan få köpa platser på Norra alt Södra. Gärna nära mitten och en bit upp på läktaren under taket.

Kommer få gråa hårstrån under dessa månader fram till premiären!
Men vad gör man inte för sitt älskade Bajen!

Forza Bajen!

2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Heja Reymers! T

Carro sa...

Reymers?!! Nu hänger jag inte alls me... :)