onsdag 21 januari 2009

Jag fortsätter med min bittervecka....

Nu är det på tapeten igen, något jag skrivit om tidigare!
Polisen och den svenska poliskåren inklusive dess utbildning.
För att då inte få huvudet avbitet så börjar jag med att FÖRTYDLIGA det faktum att positiv inkvotering är BRA så länge det är rätt person som får platsen. DVS den personen som KLARAT alla tester och de krav som är ställda till 100%

För första gången gör nyheterna gällande att det är fler tjejer än killar som börjat på PHS i måndags. Vad är sanningen bakom???
Ge mig bevis för att inte någon med bättre testresultat och lämplighet, har fått på foten för att en tjej ska få platsen bara för att de vill ha fler kvinnliga poliser.


Tror det ligger en hund begraven någonstans......


2 kommentarer:

Anonym sa...

Polisen överhuvudtaget har väl inte så stor koll på läget.. För någon dag sedan examinerades ett gäng nybakta poliser som jag av egen erfarenhet kan säga är riktiga rötägg som tycker det är skitcoolt med uniform och tjänstevapen. Samhällsproblematik och allmänbildning saknar de dock, så grattis sthlm till ett gäng idioter på gatorna =)

Glas och Klorid sa...

Så länge dom har häcken full på rätt ställe och inte besvärar oss så är det väl ok med rötägg. Men börjar dom mässa på fel gubbe eller gumma då blir det ju problem. Ja jag har ju fått min beskärda del då och då. T