söndag 29 mars 2009

Fisherman Friends Strongman Run 2009

Vet inte hur man bäst beskriver helgens bravader, men jag är en slagen hjälte en ihjälklubbad hjälte närmare bestämt. Förstår inte hur 7500 människor frivillig anmäler sig till detta lopp från helvetet. Det var självklart mest och flest tyskar och alla som bor i Tyskland verkar tro att ALLA pratar och förstår tyska!? Hmmm.... kanske lider de av storhetsvansinne förtfarande...!?
Något som jag dock lärt mig under detta loppet är att tyskar verkligen Ä L S K A R höbalar och sand, det va ta mig fan sand mer eller mindre halva loppet och höbalar vid vart och varannat hinder. Sanden va strategiskt placerad både innan och efter vattenhinder bara för att jävlas extra mycket. Vattnet i sin tur va defenitivt I N T E uppvärmt, men årets första badet är genomfört, mer eller mindre frivilligt!
Jag har numera ett högerknä som ligger i skiljsmässa med övriga delen av kroppen, fast mest med mig då. Även två fötter som inget hellre önskar än att bli amputerade, de små små små skavsåren jag hade sedan tidigare. Och trots omplåstring med både compeed och tejp har förvandlats till köttsår!!
Även om jag nu några timmar senare, helt slut i kropp och själ försöker hitta EN och då menar jag EN anledning för att INTE göra detta igen, så finner jag ingen!
Detta var bland det roligaste och mest krävande jag gjort på massor av år och det är totalt värt att göras igen!! Någon som ska med nästa år?!

4 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Du är ju en riktig atlet...

Jenni sa...

Fasiken så kul det ser ut :)
*anmäla sig heelt frivilligt*

O snygg i håret är du oxå ;)

Moster sa...

Problem e till för att lösas, Ju djävligare desto bättre !!! eller hur humlan :) klart att du gillade de här,Men sprang du verkligen runt ? hm. vad använder du för hårspray ? och maken ppl Hm
Puss moster

Carro sa...

G&K---> Någon atlet vet jag inte om jag är, men alltid kul att utmana sig själv!

Jenni---> Du e given om det blir ngt nästa år!!!

Moster---> Jag vet, det är jobbigt att vara lika vacker som jag är ;) Å nej, jag sprang inte på kartan utan det riktiga loppet!