onsdag 18 mars 2009

Morsan ser dig....

Man brukar juh säga att "Storebror" ser dig, men i min värld är det lite annorlunda. I min värld är det min MAMMA som ser mig!
Dra mig baklänges och ge mig syrgas. Alltså nu pratar vi om MIN M A M M A som knappt vet vart on/off knappen på datorn sitter...... Hon har skaffat facebook, blogg OCH håll i hatten msn!!! Det är alltså helt ofattbart för mig att säga att morsan blivit ett teknikfreak.... Har du gått en datakurs??? Skumt, jag tycker juh att jag kan skylla diverse saker på 30-års kris.... ska morsan då skylla på 50-års kris???

Den enda av oss syskon som varit smart nog att hålla sig borta från internet är yngstingen, men å andra sidan har han juh två knoddar att ta hand om. Samt att han bor på andra sidan älven mitt emot mamma så han kommer nog inte heller undan. Men jag och min andra lillebror får väl ta hand om morsan på nätet.... Snacka om att nu kan man inte komma undan, förut behövde man bara inte svara i telefonen när hon ringde, men nu lär man bli jagad på diverse olika sidor. Är nog lika bra att svara när hon ringer......


Men mamma, den där artikeln som va i tidningen här om veckan. Du vet den om att svenska föräldrar har dålig koll på va deras barn gör på internet, gällde inte dig..... Du har S T O R A barn..... puss på näsan älskade mor!! Å klapp på lilla huvudet oxå ;)


4 kommentarer:

Sofie sa...

Stora och stora, lämmnar det till omvärden att kommentera...
Föräldrar ska ha bra koll på sina "barn" oavsett dom är 26 eller 29, Barnen blir ju inte mindre uppfinnings rika eller???
Det är ju i den åldern man måste bromsa tåget då allting går fortare och fortare..
nätet är farligt har jag hört från säkra källor
så med glimten i ögat håller jag "rätt på er"
Kram/Mamman med dator

Carro sa...

Mamma--->Du får hålla koll på mig när du vill.... Du är världens bästa! Men tyckte egentligen att de va nog me en moster som gjorde det.....*fniss

Glas och Klorid sa...

Kul Carro! Själv hjälpte jag "gammel mormor" 85 år här om veckan med lite mjukvara så än finns det hopp skulle jag vilja säga. Å du....din mamma är väl inte äldre än mig till exempel?? Så du! Alla ser dig och det är bara att gilla läget.

Kerstin sa...

Jag ser dig oxå! Mohahahaha :)