torsdag 12 mars 2009

Torsdag den 12:e nya Fredag den 13:e

Ja vad kan man säga, fredagen den 13:e kom lite för tidigt.....
Börjar morgonen med att få ut en bilnyckel som ser ut som en banan, en bil som saknar både soppa och spolarvätska *suck*
Fixar bensin och spolarvätskan.... Åker mot Haninge för att få hjälp av Skoda att böja nyckeln rätt.... Dom bryter av den!! Förklarar sen för mig att -Visst ja, den här modellen är juh utrustad med en nyckel som SKA gå av!!
Tillåt mig småle, men borde man inte informera sina kunder om sådant INNAN den går av!? Nåväl fick ringa på min arbetsledare som kom ut med extranyckeln så efter att stått fast ca 1h kunde jag rulla vidare....
Får ett larm i Stuvsta, börjar styra dig.... Om jag vetat vad som skulle hända mig på färden mellan Gubbängen och Stuvsta hade jag inte rullat en meter!!!
Kommer körandes på Huddingevägen och vid korsningen Rågsved/Huddingevägen så slår trafikljuset om till rött, duktig i trafiken som man är så vet man att rött betyder STANNA vilket jag gör.... Pratar i telen med min "Sk chef" när jag i bakspegeln ser en bil komma väldigt fort.... Förklarar för min "sk chef" att någon ska krocka med mig nu och lägger på luren. Jag vet, snygg kommentar för att sen lägga på!!!
Sagt å gjort så dundrar bilen in i den lilla lilla lilla golfen från tidiga kritaperioden som redan INNAN stod parkerad i mitt arsle. Nu stod den parkerad i mitt baksäte kändes det som när smällen kom!!!
Blev tagen ur tjänst och iväg skjutsad till SöS pga att nacken och ryggen värkte, tror aldrig jag flexat med musklerna så mycket som då*suck
Väl på SöS blev det nackkrage och hela baletten. Där ligger jag på landstingets stenhårda madrasser och känner mig som grannen i BECK filmerna... -Ska du ha en stänkare kanske?!
Från att det ska ta 1h från det att jag kommer in tills att jag ska bli röntgad så lägger dom på 6h... Snäll va läkaren som gick av sitt skift och meddelade mig detta.... E ganska roliga människor som huserar på akuten, har sett ALLT från halvdöa gamlingar till fylle "bajare" till dom som springer omkring med bara överkroppar och flexar.... Även tre lingon huserar på SöS, INGA KOMMENTARER!! men det är ett S J U K H U S ni jobbar på, uppför er därefter oxå....
Nu efter 8,5h är man äntligen hemma, lätt drogad och ska sova. Nackkragen fick SöS behålla och jag kommer nog ha ont i nacken ett tag framöver.... Men som Jansson skulle sagt -Smärta är BARA en högre grad av njutning!

Dagens observation på SöS är dock.... Sjuksköterskor kommer och går ALLTID två och två, dom är som bananer i pyjamas!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

stackars krake, ere sjuskriven nu eller?

Carro sa...

Kerstin---> Nja, har permition från jobbet, en annan typ av sjukskrivning men med fullt betalt...