lördag 21 mars 2009

Förklaringen på Bajens spelare nr 12

Detta inlägg hittade jag på http://bajen777.wordpress.com/ Och nu när premiären snart är här så tycker jag att vi alla kan läsa och begrunda detta inlägget som är skrivet från hjärtat av en 15-årig BAJEN supporter...... TILLSAMMANS ÄR VI HAMMARBY!

“Namn: Captain Oats »

Svara på inläggSänt: 2009-03-16 19:18:24

Angående det ständiga gnället.
Jag och mina polare började gå i klacken för endast några år sedan, detta pågrund av vår ålder.
Allt var jävligt ballt och macho. Vuxna män stod och sjöng tillsammans, de hoppade tillsammans, de höjde deras halsdukar över huvudena tillsammans och dom kramade varandra efter gjorda mål. Vi upplevde en gemenskap som för oss var jävligt unik. Hade dessa män(klacken är väldigt mansdominerad, bara så ni vet) burit bastkjol, varit ritade med ansiktsmålningar och haft en cowboyhatt på huvudet hade jag och mina polare förmodligen gjort detsamma. Hade dessa män, och de fåtal kvinnor, dansat tango hade vi förmodligen gjort detsamma. Hade dessa män, och minoriteten av kvinnor, skrikit skällsord, gått hem i halvtid om spelet inte passat, slutat sjunga om man låg under med några bollar, sluta dyka upp på matcherna om man låg dåligt i tabellen och klaga sig till fördärvelse om allt och alla kring Bajen, ja, då hade jag och mina vänner förmodligen gjort detsamma.
Ni som stått i klacken har skapat något stort. Något vackert. Något ni hjälpt mig älska!
Det ni skapat är fantastiskt, alla vi älskar det. Men om detta ska fortsätta på samma fantastiska sätt så måste alla börja hitta tillbaka till det som Hammarby står för. Det ni anser Hammarby symbolisera, symobolisera det själva på Söderstadion. Dom/vi yngre ser på ett sett upp till er, ibland kan man undra varför, men det är framför allt för den enastående atmosfär vi tillsammans skapar. Snälla, snälla låt det inte ta slut inom tio år. Det ni skapat måste gå i arv, och det kan bara göras igenom att uppträda som en Bajare. Ni vet bättre än jag hur en Bajare ska vara, därför vill jag att ni visar oss i den yngre generationen hur en sådan beter sig. Men för fan, sluta upp med det jävliga gnället, jag förstår inte vilken stimulans ni uppnår tack vare det men bättre blir det då garanterat inte.
Ingen här har blivit Bajare pågrund av höga tabellplaceringar, dum som få vore man då. Så snälla, skit i tabellen nu, vi kommer alltid vara bäst ändå!
Tanken med inlägget var inte att förklara för er hur Bajenkulturen ser ut, tvärtom, jag vill få er alla som konstant klankar ner på Bajen att inse att ni måste förklara det för oss yngre, annars kan det gå jävligt illa. “

2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Vore kul att få uppleva Medborgarplatsen igen.

Carro sa...

G&K----> 12 APRIL då jävlar smäller det!!!
Själv kommer jag inte kunna vara där eller jo från början men inte hela marschen, ska juh sitta i hytten och styra vakter och publikvärdar sen.... Ladda kameran!!!