lördag 6 september 2008

Död åt Nordea....

För en vecka sen eller så, mötte jag upp en god vän för att luncha....
Vännen berättade att när denne skulle ta ut pengar med sitt Swedbank kort i en Nordea automat så hade automaten valt att svälja dennes kort me hull och hår!
Där står alltså min vän och väntar på sin hundring och sitt kort, men ingenting kom ut?!?
Lite panikartat men väl samlad går då vännen in på Nordea och frågar vad denne ska göra, spärrat sitt kort har vännen redan gjort!
Den gamla griniga damen bakom luckan svarar att det är faktiskt upp till vännens bank, dvs Swedbank att korrigera uttaget om hundra kronor och att trolla fram ett nytt kort, eftersom att vännen inte är kund på Nordea.....
Antar att vännen spotta och svor en aningens när denne sedan gick för att möta upp mig och lunch. Vi bestämde oss för att gå förbi Swedbank när maten va intagen och humöret va någolunda tillfredställande.......

Nu i veckan för att tala nutid bestämde lilla jag mig för att ta ut pengar med mitt Swedbank kort i en Nordea automat, jag som aldrig gör sådant men fick ett litet wild and crazy infall.... Har tryckt in min kod, väntar på att automaten snällt ska spotta ut mitt kort samt min lilla peng, men inget händer!!!!
Bakom mig växer kön med suckande människor, hunden drar åt ett håll, jag börjar bli sen till jobbet och jag känner hur ilskan växer i mig..... Försöker med lite tankeöverföring och om blickar kunde döda aggresioner för att få tillbaka mitt kort och pengen. Inget händer......
Panikartat tar jag fram telefonen, ringer telefonbanken spärrar kortet å lommar vemodigt därifrån, utan varken kort eller peng!!!
Tiden på jobbet präglas av svordommar, bitterhet, lite mer svordommar och ännu mer bitterhet.
Dagen efter så tänkte jag vara smart!
Förde över pengar till mitt andra konto som jag även där har ett kort kopplat till....
Väl på väg till jobbet i fredags, me hunden glatt i snöret gör jag en sväng till Farsta, på promenaden därifrån på väg till jobbet bestämmer jag mig för att ta ut pengar.... Intet ont anande dök en Nordea automat upp, glad ihågen in med kortet slår koden bestämmer kronor och so far so good..... Men döm till min förvåning när automaten sväljer mitt kort med hull och hår!!!
Inga pengar kommer ut, inget kort spottar den ut!!!
Seriöst vad har Nordea guden för problem med mig!!!
Denna gången blir jag rosenrasande sparkar som iller i betongen nedanför automaten, hunden glatt viftandes på svansen i snöret.... Kan nog inte med ord beskriva min ilska 2ggr på 2dagar har mitt bankomat kort blivit snott av en jävla automat!!!
Ringer även denna gången för att spärra, via telefonbanken...... Den glada rösten på andra sidan påpekar glatt att det är mitt andra kort på två dagar som jag spärrar.... Jag svär en ramsa över Nordeas automater som jag inte ska upprepa här och den glada rösten på andra sidan låter inte så glad längre utan försöker visa sympati.....

Ska ALDRIG mera ta ut pengar och om jag nu skulle göra det så kommer det defenitivt inte bli på en Nordea automat. Den har förbrukat allt förtroende från min sida. Hädan efter ska mitt liv gå ut på att utplåna Nordea automater.
Dom ska dödens dö!!!
Ses i Nangijala.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Andas. Förmodligen hade du inte rent mjöl i påsen, när du skulle ta ut pengar. Förmodligen hade du maxat kontot och banken var snäll nog att säga åt dig i tid. Förmodligen låg det några drakar i bankomaten och höll på att sy fast flugor på dem kriminella elementen. Då måste du som svensk medborgare ställa upp och ge dit kort till den hungriga automaten. Förmodligen sitter någon nu och grillar bankomater. Förmodligen är det så.