onsdag 24 september 2008

Skynda långsamt... du är inte saknad!

Höll på glömma!
För någon dag sedan satt jag och slösurfade runt på Bajens hemsida, hela kroppen frös till is, medans ögonen stirrade blint på skärmen och hjärnan jobbade på högvarv med att vrida och vända orden rätt dock bildades endast ett ord, VARFÖR!?!

Framför mig har jag en artikel om att, håll i hatten målvakten Erland Hellström (son till Ronny Hellström)är tillbaka på fotbollsplanen. Han försvann juh förra säsongen pga av skada och i min fantasi för gott!
Har faktiskt inte så många varma ord att säga om denna sk allsvenska målvakt. Han har aldrig visat den klass som måste finnas när man ska spela fotboll i den högsta svenska divisionen. In Sweden we call it Allsvenskan.
Hans högsta nivå skulle möjligtvis plats i Div 6 norra norrland.
Här snackar vi om killen som står med hälarna nerborrade i marken, trodde en målis alltid skulle vara på tå??? Ehm, men vad vet jag... kanske skulle han hinna med i sidledsförflyttningar då och jag kan förstå att han skulle tycka att det va läskigt!
Hans placering i målet i förhållande till vart spelet förs är skrämmande för han lyckas inte täcka upp möjliga målvinklar.... Sist men inte minst! Kanske borde han fundera på att köpa klister till handskarna, för värre tvålkopp har jag aldrig varit med om att skåda med mitt norra öga!

Tycker att när han är matchklar igen, gud bevare mig väl, så kan han slå en signal till de blindas riksförbund och kolla om de har ngn öppning i sitt lag!

När jag ändå håller på att såga folk så undrar jag, va fan gjorde den där lönnfeta danskjävulen egentligen igår?? Jo han såg till att Bajen förlorade matchen mot Elfsborg med 1-0. Sen undrar jag hur Bajen på sin egna hemsida kan döpa en rubrik, efter gårdagens match till. "Elfsborg för svåra för Bajen" orkar inte ens skriva mer om det. Kan iof bero på att jag somnade en bit in i andra så uselt spel va det!

Men nu tar vi nya tag inför lördagens match hemma på SÖDER STADION mot några sånna där låtsas danskar, Trelleborg heter dom visst!!
Ses på matchen på lördag, avspark 16.00

Forza Bajen

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker att han är mycket bättre än poppen