söndag 21 september 2008

Livet är underbart i dörren.... Del 2

Sitter som en frusen säck potatis på jobbet med påsar under ögonen som är större än en container och undrar vems briljanta idè det egentligen var att jobba krogdörren i natt, efter 12h på ordinarie jobbet?!
John Blund fällde krokben på mig direkt innanför dörren hemma och hur jag tog av mig arbetskläderna och landade i soffan är för mig en gåta, fick iaf 2h sömn!!
Lovade juh att återkomma med hur kvällen/natten hade varit.....
Kände mig återigen som en bandspelare där repeateknappen va intryckt, vet inte hur många "Hej och välkomna" samt "Tack för ikväll, välkomna åter" som jag hann haspla ur mig på 5h och övervägande av gångerna så sas denna fras på engelska då stället jag jobbade på var en Irländsk Pub.
Alla kategorierna och karaktärerna som jag beskrev igår dök upp under natten dock inte söckersöta blondinen med falsk/lånat leg.
Istället dök kategorin fulla-kärringar-över 45-år-det-värsta-att-hantera-i-dörren-någonsin-upp!
Nej men seriöst, kan inte detta fack av människor bara hålla sig hemma alternativt stanna på Karlssons? Om jag fick en 5:a för varje gång en fyllekärring med tuttarna hängandes utanför klädesplagget som bäres på överkroppen och med alldeles för tighta byxor/kjolar osv med toapapper släpandes under högra skon sa till mig -Vadå för full??(lätt sluddrandes och balanssinne som en elefant på höga höjder) Du en sak ska du ha klart för dig flicka lilla, jag skulle kunna vara din mamma. UPPLYSNING, Nej det skulle du inte, för min mamma skulle inte betee sig som en fyllekärring!! Då skulle jag vara miljonär nu. Pust, suck å stön vad dessa är jobbiga! Helst ska de oxå stå en halv millimeter från ansiktet, stinkandes rödvinsfylla och askkopp med handen på min axel och försöka se myndiga ut så jag ska bli rädd och tänka, det skulle juh kunna vara min mamma. Skräcködlor håll er för fan hemma!!

Kvällen avlöpte dock lugnt utan några större händelser, någon fylla som vi fick leda ut och under en halvtimme ute på gatan förklara för varför han inte får komma in igen och dricka upp sin öl. Jaså, ni trodde att folk lämnar bara för att man ber dom!?! Nej nej, det är som en dagisklass. Helst ska man sitta ner på knä framför dom och med lenaste dagisfröken röst förklara, vad som hänt, samtidigt som man stryker dom över huvudet och glatt lägger huvudet på sne som en förvirrad hundvalp!
Sen ska vi inte glömma bort den kategorin som redan vid 22.00 när dom kommer är så fulla att det nästan är ambulansfärd och magpumpning som gäller. När denna kategorin blir nekade entrè pga av deras "tillstånd" så står det helt sonika kvar under resten av kvällen utanför repen och berättar för en vilken dålig människa man är. Ena stunden skrikandes för att i nästa skratta hysteriskt och därefter börja tokgråta. Det sistnämda gäller bara kategorin fulla fjortisar och fulla-kärringar-över 45-år-det-värsta-att-hantera-i-dörren-någonsin! Tror dom på fullaste allvar att deras beteende hjälper dom att få en "andra chans"??
Måste bara när jag är i farten passa på att ta en till kategori av människor som är flitiga besökare i entreèrna. Det är nämligen dom som man säger - Tyvärr inte ikväll du är för påverkad åt. Allt som oftast får man till svar, men jag har inte druckit något. Nej det sa jag inte heller, förklarade att du är för P Å V E R K A D! Jamen jag har juh inte druckit så mycket! Fortfarande så säger jag att du är för P Å V E R K A D! Den här disskutionen kan fortlöpa i allt mellan 5-45 minuter innan de tar sitt förnuft tillfånga och förstår att man vet och glider vidare ut i vimlet på gator och torg...

Förstår nu själv varför jag valt att pausa från dörren och from igår så återupptar jag mitt nyårslöfte....

Avslutningsvis till vännen J, att vara dyngrak och "runka räv" lät inte som någon bra avslutning på lördagskvällen....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att läsa dina bravader till morgonshaken är fan det bästa för att få en bra start på dagen:)
Ha en super duper dag!!

kramar från oss

Carro sa...

Jenni---> Din blogg har blivit otillgänglig?! Trevligt att höra att man kan underhålla någon så att de får en bra dag;0)
Wilma skickar puss å mys

Anonym sa...

Hittade inte åt funktionen du ville ha... *hmpf*

HIttar du en sida som har det som du vill ha kan du länka den till mig så kan jag försöka stjäla koden ^^

*yey*
Mina svartskallar skickar pussar till Wilma meee