tisdag 2 september 2008

Spegelbild.....

Säg mig vad som hänt, varför ser dina ögon så ledsna ut?
Ångrar du det liv du levt eller det liv du missat...
I spegelbilden från fönstret såg jag denna kvinna.
Hon var djupt försjunken i egna tankar, det var nästan som om hon inte var där som om hon befann sig i en annan tid. Ibland log hon som om hon ville dölja det som tärde i henne. Det var när jag såg hennes ögon som något högg tag i mig, dom var så sorgsna, saknade liv, ville säga något till henne. Men vad säger man till någon som redan levt sitt liv?
Hon förde ena handen över den andra och snurrade nästan rytmiskt på ringen som satt på hennes vänstra ringfinger, runt, runt, varv efter varv...
Jag klev av tunnelbanan blev ståendes på perrongen såg tåget och den gamla kvinnan försvinna in i en tunnel av mörker....

Inga kommentarer: