tisdag 2 september 2008

My way.....

Höger eller vänster?!
Vet inte vart jag är på väg eller om jag ens valt rätt väg, gillade den lilla skogstigen jag själv vandrade på. Den va okomplicerad rak och utan hinder. Nu befinner jag mig på autoban där alla kör ifrån mig där ingen stannar upp och känner lugnet där alla tänker på sig själva och tar mig för given.
Om jag stannar upp och ställer mig mitt ivägen kommer jag bli påkörd, överkörd, tillknycklad. Är inte redo för det igen, vill inte hamna i diket och känna mig hjälplös, utstött, demolerad och skadad. Långsamt tuffar jag på i min egna takt, varför är det bara hinder i min fil, stoppljus var 5 meter, heldragna linjer och inget gatulyse?Ge mig en karta, en kompass ja ge mig för fan en hel jävla GPS så kanske jag inte känner mig så vilsen. Trodde jag styrde i rätt riktning, hade satt på farthållaren, musiken på högsta volym, lutat mig tillbaka me händerna på ratten (tio-i-två) nynnade med i sångerna, vevade ner fönstret kände mig levande när vinden lekte i mitt hår.... Nu står jag här vid vägkanten, har tagit en rast, en paus ett jävla fucking bensinstopp!
Är totalt bortdribblad, övergiven och vilse på autoban....

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat tjejen..

Mycket läsning,jag får ta lite i taget hehe