torsdag 4 september 2008

Fobier.....

Fobier.....
Fästingar måste juh bara vara det äckligaste som finns!!
Satt på morgon mös lite med min hund då jag plötsligt stötte på en sån där vidrig sak som bestämt sig för att suga sig fast under hennes öga...
PANIK!!!!!
Studsade ner från soffan, vovven efter som glatt trodde att hennes matte busade... sprang genom lägneheten fortfarande med en glad hund springandes efter!
Vad gör man!?!
Är juh van att X:et tar hand om sånt....
Detta måste vara en av de negativa sakerna med att vara singel!!
Men jag kunde juh inte låta det där monstret sitta kvar på henne.... Så efter ett tag när jag lyckats lugna ner mig så ringer jag min "extra mamma" frågar nästan panikartat om jag får komma förbi så att hon kan ta bort det där krypet! Efter att hon i nästan 5 minuter gapskrattat mig i örat å jag är arg som ett bi så va det bara att göra sig klar för avfärd.... På med ytterkläderna å mot "extra mammas" butik. Sagan fick som ni förstår ett lyckligt slut å min hund är numera monsterfri!
En annan sak som kan få mig att bli lätt hysterisk är GETINGAR!
Nej men seriöst vem skapade dessa äckliga flygfän?!
Å varför jagar dom ALLTID mig? Undra om de kan lukta sig till rädsla?!
Lärde min hund redan förra sommaren att när matte hämtar en tidning å pekar mot sovrummet så ska hon gå dit å matte ska jaga de där stickiga sakern!!
Får nog flytta hem till norrland igen där har vi juh bara isbjörnar på gatorna å dom låter jag mig hellre bli jagade av!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare, Gere här. Va kul med en till blogg att läsa. Ska tala om för dig att här uppe finns det faktiskt getingar också,, Blev stungen två gånger för ett tag sedan då jag skulle leta figgar i skogen.. inge kul alls..