söndag 7 september 2008

Nu är det kriiiiiiig......

Efter 12h på jobbet så är det sista man vill att ha krig me grannen!
Men from idag så förklarar jag krig mot dig ditt mähä på 44!!!

När jag kom hem idag och skulle koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk så fungerade det inte. Drog slet och ryckte i alla sladdar jag kom åt, för att omstarta, nystarta uppdaterastarta så att mitt nätverk skulle fungera. Datorn jävlades och gav mig en anslutning som var låg eller ingen alls, döda ting som jävlas ska själva dö, det är mitt motto.... MEN jag andades och räknade till 5 innan jag aslack sprang ut i köket, rotade igenom alla lådor för numret till min internetoperatör.... Självklart låg numret i den sista lådan jag kollade i, hmmm.... varför är jag inte förvånad. Tillbaka arg som ett bi i vardagsrummet ringer jag leverantören, får slå 5 miljarders med siffror för att komma till supporten och dom 3 minuterna det skulle ta innan jag fick hjälp?!?! Ja pröva med 15 minuter en kvart, som att beställa pizza....
Fick prata med en jätte trevlig operatör som jag vänligen men bestämt förklarade mitt problem för. Han frågade om jag prövat starta om osv osv..... Men hallå jag är väl inget dumhuvud va?!?
Efter alla dom vanliga frågorna som verkar stå i deras manual så letade den snälla killen vidare.
Å döm om min förvåning när han frågar om jag vet vart (gata) å port 44 ligger.... Jaaaaaaaa svarar jag lite förvånat, jo det ligger till så här att din granne har "lånat" din anslutning om du nu inte själv varit på nr 44 med din dator idag?!?
Känner ilskan stiga från lilltån och heeeeeela vägen till huvudet(nog för att det inte är så lång väg) men i alla fall.... Hur kan detta komma sig, jag har juh faktiskt ett skyddat nätverk?!?
Killen på supporten började med massa sådant där invecklat snack om nätverkskort och grejer, uppkopplingar, IP adresser osv osv.....
MEN jag fick tillbaka min uppkoppling för den snälla killen i telefonen gick in och bröt hans uppkoppling på min lina.... Han sa att nästa gång OM det inträffar igen så skulle jag först kolla med min leverantör och om felet inte låg hos dom gå över och snacka me min granne om han har något sk "fuffens" för sig..... Tro mig går jag över dit så blir det inte för att snacka utan för att plantera min strl 36 i hans tandrad!!!!

Så det va nog allt för just nu.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

ibland framstår du som en arg liten människa... eller kvinna menar jag

Anonym sa...

Död åt grannar som stjäl ens internetuppkoppling, tvätt tid eller post.. Funderar på en anarkistisk verksamhet som kan plocka bort dessa parasiter ur vårt samhälle.. samtidigt som en club version av Cara Mia spelas i bakgrunden..

Carro sa...

Anonym--> Haha, nej nej jag e en väldigt glad å sprallig liten människa*ler*

Jenni--> Går me på allt UTOM Cara Mia*S*

Anonym sa...

Tänkte vi skulle göra plågan lång en gång för alla ^^

*sjunga högt*
Cara cara mia cara cara mia coz uuuuu aaaareeee the oneeee III neeeeeeed...

Anonym sa...

hahaa det är ju bedrägligt beteende, dräp honom/henne!