fredag 5 september 2008

Har ni fest eller....?!?

Ibland kan man ju inte annat än hata fredagar, grannarna har fest, man ska själv upp och jobba innan fan har tagit på sig skorna.... Ligger här och våndas över beatsen som valt att krypa ner, genom väggarna och genljuda i min lägenhet. Seriöst, vill jag ha musik så kan jag spela själv!!!!
Kan inte direkt kila upp i min rosa pyjamas och ringa på dörren, ursäktande be dom sänka heller, klockan är ju inte ens 22.00 men likförbannat så MÅSTE jag upp 05.30 i morgon....
Om bara John Blund kunde komma förbi och drämma en stekpanna i mitt huvud så att jag slocknar innan jag ens hunnit säga halv sju.....
Inte ens när jag begraver mitt huvud så långt ner i kudden som jag bara kan så är det tyst, har tom prövat att hålla varisinna kuddar över öronen, men musiken vill inte gå sin väg......
Det jävligaste är att på balkongen så hörs närstan ingen musik, men va ska jag göra bädda där för att kunna sova?!? Då kommer jag ju vakna med rimfrost i ögonfransarna och en förkylning som heter duga i morgon, nä du då plågar jag mig hellre till sömns i takt till grannarnas dåliga jävla schlagerlåtar......

Tack å godnatt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lovar att sänka musiken lite tidigare när jag vet att du ska upp tidigt;). Det är mindre kul när det är ett jävlaliv hos grannen och oftast är det urusel musik.