fredag 19 september 2008

Fadde goes självbiografi och tyck-synd-om-mig....

Läser i dagens tidning om stackarns Fadde, ja ni vet "kungen" av Stureplan?!
Det är mycket, "tyck synd om mig" i den mannen... Har själv jobbat under Fadde, innan han blev gripen och dömd för skattefiffel mm mm.....
Han berättar i sin biografi om att han en gång blev erbjuden 40.000 av en amerikan som ville in på spyan, men att han släppte in killen utan att ta pengarna. Japp eller hur å tomten kommer till påsk!
Dödshoten blev Faddes vardag, ja vilka har inte jobbat i dörren och blivit dödshotade?? Gör en enkätundersökning på sveriges ordningsvakter så kommer 99,9% svara ja på den frågan... Men hey, nu är det juh Fadde vi snackar om och om honom är det juh synd?!
För mig är det en gåta egentligen, jag har haft många bra entrèvärdar som jobbat för mig, men som helt plötsligt inte fått jobba mer pga att polisen utövat påtryckning mot krogen att dom inte kan ha tidigare dömda i dörren. I min lilla värld så har de väl redan avtjänat sitt straff, då ska väl inte samhället ta ifrån dom en andra chans. Och alla ska väl vara lika inför lagen??
Då hoppas jag att polisen tar sig ut till Tyresö och sätter stopp för Faddes dörrförehavanden där, ja han jobbar fortfarande i dörren men numera som entrèvärd... Jag skiter faktiskt i om han överklagat dommen och att den inte vunnit lagakraft, för även i HD kommer han bli dömd dvs han är en brottsling och ska således INTE stå i dörren, för det HAR polisen sagt!

Kommer aldrig tycka synd om dig din patetiska lilla människa och bort från sveriges alla krogdörrar ska du oxå. Ta ditt straff som en man, för du vet lika väl som jag att du fifflat ekonomiskt!

Inga kommentarer: